Ressursgruppe for politikken for funksjonshemmede

Gir råd om likestillings- og rettighetspolitikken for personer med funksjonsnedsettelser

Arbeiderpartiets ressursgruppe for politikken for funksjonshemmede. Foto: Ivar Kvistum

15 % av Norges befolkning har en funksjonshemning. Mennesker med funksjonsnedsettelser er i liten grad representert i politiske partier, i kommunestyrer, fylkesstyrer eller på Stortinget. Arbeiderpartiets sentralstyre har derfor oppnevnt ressursgruppen for politikken for funksjonshemmede som skal gi direkte innspill til partiet.

Ressursgruppen skal:

• gi råd til Arbeiderpartiet og Arbeiderpartiets stortingsgruppe om likestillings- og rettighetspolitikken for personer med funksjonsnedsettelser.
  • komme med forslag om hvordan Arbeiderpartiet kan legge til rette for at mennesker med funksjonsnedsettelser kan delta på lik linje i partiorganisasjonen.
  • bidra til kompetanseheving om likestillings- og rettighetspolitikken for personer med funksjonsnedsettelser.
  • gi innspill til nytt partiprogram.

Ressursgruppens medlemmer:

• Ann-Marit Sæbønes, Oslo, leder
  • Lars Rovik Ødegård, Akershus
  • Jens O. Simensen, Østfold
  • Monica Haugen, Oslo
  • Nikita Amber Abbas, AUF i Oslo
  • Marte Oppedal Vale, Oslo
  • Jørgen Foss, Oslo
  • Bjug Ringstad, Innlandet
  • Johannes Kiese, AUF
  • Tore Hagebakken, Stortingsrepresentant

Har du innspill til ressursgruppen, eller ønsker å komme i kontakt med den, kan du sende en e-post til sekretær for ressursgruppen Tone Li Sandvik på tone.li.sandvik@arbeiderpartiet.no.