Program for landsmøte 2019

Torsdag 4. april

13.00 Åpning.Partilederens landsmøtetale.

14.00 Pause

15.00 Konstituering av landsmøte v/Jonas Gahr Støre.Minnetale ved Jonas Gahr Støre.Allsang. De unge slekter.15.10 Valg av redaksjonskomiteer og innstilling fra beretnings- og fullmaktskomiteen.15.30 AUFs leder Ina Rangønes Libak.15.40 Debatten etter partilederens innledning starter.17.30 Presentasjon av distriktsutvalget.18.15 Debatten fortsetter.

19.15 Middagspause

20.15 Debatten fortsetter.21.50 Siste frist for å sende forslag til distriktsutvalget.22.00 Behandle: Oversendelse redaksjonskomiteen - forslag på distriktsutvalget innsendt før fristen – forslag sendt inn under møtet.Slutt for dagen.

Fredag 5. april

09.00 Allsang på landsmøte09.15 Presentasjon av migrasjonsutvalget10.00 Leder av kvinnenettverket Anniken Huitfeldt10.05 Debatten fortsetter11.15 Hilsningstale fra nasjonale gjester ved Hans-Christian Gabrielsen11.30 Presentasjon av arbeidslivsutvalget12.15 Debatten fortsetter13.35 Siste frist for å sende inn forslag til migrasjonsutvalget og arbeidslivsutvalget.13.45 Oversendelse redaksjonskomiteen – forslag på migrasjonsutvalget innsendt før fristen – forslag sendt inn under møte. Forslag på arbeidslivsutvalget innsendt før fristen – forslag sendt inn under møte.14.00 Redaksjonskomiteen sin innstilling på distrikt foreligger.

14.00 Lunsjpause

15.00 Presentasjon av oppvekstutvalget.16.00 Debatten fortsetter.16.45 Siste frist på nye politiske forslag og forslag på oppvekstutvalget.16.55 Parlamentarisk leder for Arbeiderpartiets sametingsgruppe Ronny Wilhelmsen.17.00 Oppsummering av debatten ved Jonas Gahr Støre.17.30 Oversendelse redaksjonskomiteen – forslag på oppvekstutvalget innsendt før fristen – forslag sendt inn under møte. Oversendelse alle politiske innkomne forslag innsendt før fristen.18.00 Innstilling fra beretningskomiteen og innstilling fra kontrollkomiteen.19:00 Slutt for dagen.

Lørdag 6. april

07.30 Redaksjonskomiteen sin innstilling på migrasjon og arbeid foreligger.09.00 Votering over distriktsmanifest, migrasjonsmanifest og arbeidslivsmanifest.10.00 Valgkampen og arbeidet i partiorganisasjonen v/partisekretær Kjersti Stenseng.10.45 AUFs generalsekretær Sindre Lysø10.50 Debatten etter partisekretæren sin innledning13.30 Oppsummering av debatten v/Kjersti Stenseng13.35 Frist for å sende inn forslag på organisasjon og vedtekter og organisasjonsuttalelsen.13.45 Oversendelse redaksjonskomiteen – forslag på organisasjon og vedtekter sendt inn før fristen. Forslag på organisasjonsuttalelsen sendt inn før fristen – forslag på organisasjonsuttalelsen sendt inn under møte.14.00 Redaksjonskomiteen sin innstilling på uttalelser foreligger.14.00 Allsang på Landsmøte.

14.00 Lunsjpause

15.00 Æresmedlemmer.15.15 Votering over andre uttalelser.16.15 Valgkomiteens innstilling.17.15 Markering.Slutt for dagen.

19.30 Landsmøtefest

Søndag 7. april

07.30 Redaksjonskomiteen sin innstilling på organisasjonsuttalelse, vedtekter, og uttalelser hovedsaker valget foreligger.09.00 Votering over organisasjon og vedtekter.09.30 Votering over oppvekstmanifestet.09.55 Votering over hovedsaker til valget.10.00 Allsang på landsmøte.

10.05 Pause

10.30 Slik vinner vi valget v/Hadia Tajik.11.15 Kommune- og fylkestingsvalget 2019.13:45 Avslutning ved partileder.