Jonas Gahr Støre på landsstyrets talerstol

Landsstyremøte 14. februar 2023

Se Støres tale

Tiden vi lever i nå preges av uro: Energikrise, prisvekst, krig, klima- og naturkrise og demografiske endringer.

– Ingen har bedre forutsetninger for å møte dette enn oss. Sammen skal vi skape et tryggere og mer rettferdig Norge med muligheter over hele landet, sa Støre i sin tale til landsstyret.

Han brukte i talen blant annet tid på at valget til høsten er et valg mellom skattekutt for de som har mest og velferd for alle. Om velferden skal være fellesskapets ansvar – eller om vi skal overlate stadig mer til kommersielle krefter.

Støre avsluttet med at han heier på de mange tusen kandidatene som stiller til valg for Arbeiderpartiet.

– Selv om de er forskjellige, er unge og gamle og kommer fra by og land, så stiller de til valg for å stå på der fellesskapet kan styrkes, stå imot der forskjellene øker, og for å skape et trygt og mer rettferdig Norge – med muligheter for alle. Vi skal vinne og gjenvinne tillit i små og store kommuner over heleNorge. Jeg gleder meg til valgkamp!, sa Støre.

Fant du det du lette etter?