Stortingskandidat

Christian Hetty

Christian er Rogaland Arbeiderparti sin 6. kandidat til Stortingsvalget

Christian Hetty

Bli bedre kjent med Christian Hetty:

Christian Hetty er fylkesleder for AUF i Rogaland, og jobber til daglig som matroslærling på Statsraad Lehmkuhl:

Tro det eller ei, men Christian digger Crocs, har sett alle episodene av Grey’s Anatomy (+alt av spin off) og har en stor kjærlighet for vakre seilskip. Hans kjærlighet for seiling og seilskip ble rett og slett så stor at han tok utdanning den veien og jobber nå på nettopp en av verdens mest majestetiske seilskip!

- Jeg er sosialdemokrat fordi jeg tror på at de viktigste utfordringene kun kan løses i fellesskap. Altfor mange har kjent på den følelsen av ulikhet som vokser i samfunnet vårt. Nettopp sosialdemokratiet er motkuren mot ulikhet. Sosialdemokratiet sørger for at alle i samfunnet bidrar til felleskassa slik at vi alle kan få den samme gode utdanningen og leve gode liv. Sier Hetty.

- For meg er retten til en trygg bolig en av de viktigste sakene vi skal kjempe for. Dette er spesielt viktig for meg på grunn av min egen oppvekst. Etter at foreldrene mine ble skilt, måtte mamma ut på leiemarkedet. Det betydde for oss dårlige boliger til en skyhøy pris. I flere år måtte vi leve med en trang økonomi som gjorde det litt vanskelig å komme seg gjennom hverdagen. En hverdag som så altfor mange i landet må leve med og som ikke er synlig for de av oss som ikke selv har opplevd det. Nettopp derfor er jeg glad for at Arbeiderpartiet igjen slår et slag for retten til en god og trygg bosituasjon for alle. Ingen barn skal behøve å bekymre seg for foreldrenes økonomi i vårt samfunn.

Vi trenger en ny regjering! Etter snart 8 år med den blåeste regjeringen i dette landets historie er det på tide med en ny retning for landet. En retning der de rikeste bidrar mer til fellesskapet, mens oss vanlige folk skal få det lettere i hverdagen. Han stemmer Arbeiderpartiet på vegne av alle ungdommene som klimastreiket fordi det er på tide at vi kutter betydelig i utslippene. Vi trenger en ny regjering som kutter i utslippene, skaper jobber og sikrer hans og fremtidige generasjoner en bærekraftig velferdsstat.

Vi er glade for at Christian er vår 6.kandidat til Stortinget